Регламент та процедура опитування учасників освітнього процесу

Процедура проведення опитувань, їх аналізу та впровадження  результатів
у Вінницькому національному медичному університеті імені М.І. Пирогова

Опитування всіх учасників освітнього процесу є одним із важливих інструментів забезпечення збору інформації для самоаналізу та надання якісних освітніх послуг. Відгуки студентів, викладачів, випускників та роботодавців допомагають вдосконалювати зміст навчальних програм освітніх компонент, змінювати підходи і методи навчання.

1.Загальні положення.
1.1 Термін проведення опитувань узгоджується з графіком навчального процесу і закінчується до завершення навчального року. Всі анкети є анонімними. Опитування проводяться у формі анкетування в електронному он-лайн форматі з використанням різних інформаційних ресурсів. Результати, після обробки, узагальнення та аналізу оприлюднюються в інформаційному просторі університету, обговорюються на Вченій раді ВНМУ ім. М.І. Пирогова, внутрішньоуніверситетських методичних конференціях та нарадах, зі студентами, а прийняті рішення впроваджуються в навчальний процес.
1.2. Проведення, аналіз, оприлюднення результатів опитування, накопичення, зберігання інформації є функцією відділу забезпечення якості освіти ВНМУ імені М.І. Пирогова.
1.3. Відділ забезпечення якості освіти ВНМУ імені М.І. Пирогова організовує систематичні опитування:

  • опитування студентів першого курсу;
  • опитування здобувачів освіти стосовно якості викладання навчальних дисциплін;
  • опитування студентів випускних курсів;
  • опитування викладачів;
  • опитування випускників;
  • опитування роботодавців.

1.4. Узагальнені результати усіх опитувань оприлюднюються на внутрішніх інформаційних ресурсах університету. До обговорення результатів залучаються студенти (в т.ч. представники студентського самоврядування). Узагальнена інформація подається на розгляд керівництву університету для розробки та прийняття управлінських рішень.
Результати опитувань, які стосуються якості викладання навчальних дисциплін оприлюднюються після завершення сесії.

2. Опитування студентів першого курсу.
2.1. Опитування студентів першого курсу проводиться для:

  • визначення усвідомленості студентів у обранні спеціальності та причин вибору закладу освіти;
  • встановлення рівня доступності інформації про організацію освітнього процесу в університеті для студентів першого курсу;
  • отримання відгуків про якість та доступність навчально-методичного і матеріально-технічного забезпечення;
  • планування діяльності університету в плані популярності серед абітурієнтів.

2.2. Опитування студентів першого курсу здійснюється наприкінці першого року навчання. Анкети складаються та аналізуються виходячи зі специфіки форм навчання.
2.3. Результати опитувань студентів першого курсу враховуються при:

  • корегуванні освітніх програм;
  • організації консультування та покращення організаційної та  інформаційної підтримки студентів першого курсу;
  • планування заходів університету перед вступною кампанією та  вдосконалення процесу прийому студентів.

3. Опитування здобувачів освіти стосовно якості викладання навчальних дисциплін.
3.1. Метою опитування є:

  • визначення ступеня задоволеності здобувачів освіти організацією навчального процесу та рівнем отриманих знань і навичок;
  • розвиток у студентів навичок самоаналізу;
  • виявлення недоліків в організації освітнього процесу та його плануванні і розробка заходів щодо їх вдосконалення;
  • формування банку інформації для прийняття управлінських рішень стосовно освітнього процесу та людських ресурсів;

3.2. Опитування проводиться щосеместра серед усіх студенів для кожної освітньої компоненти освітньої програми.
3.3. Результати опитування враховуються:

  • робочою групою освітньої програми для вдосконалення навчального плану освітньої програми та навчальних програм окремих дисциплін;
  • викладачами для підвищенні якості викладання дисциплін;

4. Опитування студентів випускних курсів.
4.1. Опитування студентів випускників має за мету:

  • збір інформації, щодо покращення змісту як окремих освітніх компонент так і освітньої програми вцілому;
  • проведення оптимізації освітнього процесу та організації навчання;
  • вдосконалення служб підтримки студентів та навчально-методичного середовища на основі потреб та пропозицій студентів;
  • збір інформації про планування випускниками подальшого навчання та працевлаштування.

4.2. Опитування студентів, які закінчують навчання за освітньою програмою, організовується протягом останнього року їх навчання. При опитуванні студентів враховуються особливості форми навчання.
4.3. Результати опитувань студентів-випускників враховуються:

  • робочою групою із забезпечення якості для вдосконалення навчального плану;
  • керівництвом університету для розробки і впровадження заходів щодо вдосконалення викладання та освітнього процесу;
  • для вдосконалення служб підтримки та супроводу студентів протягом всіх років навчання.

5. Опитування викладачів
5.1. Опитування викладачів проводиться для:

  • збору інформації, щодо покращення змісту як окремих освітніх компонент так і освітньої програми вцілому;
  • проведення оптимізації освітнього процесу та організації навчання;
  • внесення актуальних змін для вдосконалення освітніх програм;
  • планування підвищення кваліфікації викладачів;
  • визначення нових пріоритетів у межах освітньої програми.

5.2. Опитування викладачів проводиться щороку.
5.3. Результати опитування враховуються:

  • робочою групою освітньої програми для вдосконалення навчального плану освітньої програми та навчальних програм окремих дисциплін;
  • викладачами для підвищення якості викладання дисциплін;
  • при плануванні підвищення кваліфікації викладачів.

6. Опитування випускників.
6.1. Опитування випускників проводиться з метою:

  • збору інформації про діяльність та працевлаштування випускників після закінчення навчання в університеті;
  • планування розвитку освітніх програм та освітнього процесу;
  • планування підвищення кваліфікації на основі потреб випускників.

6.2. Опитування випускників проводиться один раз протягом декількох років. Опитуються випускники останніх двох років.
6.3. Результати опитування випускників враховуються:

  • при вдосконаленні освітніх програм;
  • при плануванні підвищення кваліфікації викладачів;.

7. Опитування роботодавців.
7.1. Опитування роботодавців проводиться для:

  • планування розвитку освітніх програм та освітнього процесу з врахуванням пропозицій роботодавців щодо вимог ринку праці;
  • збору інформації про діяльність, рівень професійної підготовки та працевлаштування випускників після закінчення навчання в університеті;
  • планування підвищення кваліфікації випускників на основі потреб роботодавців.

7.2. Опитування роботодавців проводиться один раз протягом декількох років.
7.3. Результати опитування роботодавців використовуються:

  • при внесенні актуальних змін для вдосконалення освітніх програм;
  • при плануванні підвищення кваліфікації викладачів;
  • для визначення нових пріоритетів у межах освітньої програми.