135_20140924_1504.jpg

Сергета Ігор Володимировичзавідувач кафедри загальної гігієни та екології, доктор медичних наук, професор
У 1986 році з Дипломом з відзнакою закінчив Вінницький медичний інститут ім. М.І. Пирогова. З серпня 1986 року працює на кафедрі загальної гігієни та екології: спочатку старшим лаборантом, з березня 1987 року – асистентом кафедри, з травня 1993 року по теперішній час – завідувачем кафедри.
Протягом 1989–1991 років навчався в заочній аспірантурі кафедри гігієни дітей і підлітків Центрального інституту удосконалення лікарів, яку достроково закінчив у жовтні 1991 року, захистивши дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата медичних наук на тему: “Гігієнічне обґрунтування навчально-тренувального режиму, що сприяє активному формуванню професійно-значущих функцій школярів” (на прикладі професії “оператор ЕОМ”)”. У 1994 році присвоєно вчене звання доцента.
У жовтні 1996 року захистив дисертацію на здобуття наукового ступеня доктора медичних наук на тему: “Гігієнічні основи комплексної системи оптимізації вільного часу підлітків”. У квітні 2001 року присвоєно вчене звання професора.
Є автором 1060 наукових та навчально-методичних праць, в тому числі 14 монографій, 14 підручників, 56 навчальних посібників, 11 навчальних програм, 13 патентів, 12 методичних рекомендацій, 30 інформаційних листів та 9 галузевих нововведень. Має один із найвищих в країні індекс Хірша (27) та i10-индекс (31) за рубрикою Google Scholal: Медицина Public Health.
Підготував 4 докторів та 19 кандидатів медичних і біологічних наук. В теперішній час здійснює керівництво підготовкою 3 аспірантів і здобувачів.
У 2015 році пройшов тематичне удосконалення “Питання гігієни харчування в сучасних умовах” на базі Національної медичної академіїпіслядипломної освіти ім. П.Л. Шупика, в 2021 році – науково-педагогічне стажування “Інноваційні стратегії розвитку медичної освіти в Україні та країнах ЄС” на базі Люблінського медичного університету (м. Люблін, Республіка Польща). У 2020 році пройшов конкурс та обраний до складу учасників міжнародного проекту Американських Рад “Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти” (Academic Integrity and Quality Initiative – Academic IQ), якій успішно закінчив, отримавши відповідний сертифікат у 2022 році. З 2022 року – член робочої групи з реалізації проекту “Universities-Communities: Strengthening Cooperation” (UNICOM) з розвитку потенціалу вищої освіти за програмою ERASMUS-EDU-2022-CBHE за підтримки Європейського Союзу.
Є членом редакційних колегій і редакційних рад журналів: "Довкілля та здоров'я", “Public Health Journal”, “Вiomedical and biosocial anthropology", “Актуальні проблеми транспортної медицини: навколишнє середовище; професійне здоров’я; патологія”, “Вісник Вінницького національного медичного університету”, “Педагогіка безпеки”, “Вісник гігієни та епідеміології” (2004-2014 рр.) та збірників наукових праць: “Гігієна населених місць” і “Актуальні проблеми профілактичної медицини”. З 2002 по 2005 роки – голова методичної ради університету з медико-теоретичних дисциплін. З 2004 по 2009 роки – проректор з наукової роботи Вінницького національного медичного університету ім. М.І. Пирогова. Протягом 2006–2007 років був членом координаційної науково-методичної ради з питань післядипломної освіти МОЗ України.
Є членом вченої ради університету, вченої ради медичних факультетів № 1 і № 2, ради університету по роботі з іноземними студентами, Експертно-координаційної ради НАМН України з питань реалізації завдань і заходів Державної цільової соціальної програми “Молодь України” на 2009-2015 та 2016-2020 роки, обласної міжвідомчої робочої групи щодо профілактики неінфекційних захворювань Вінницької обласної державної адміністрації, атестаційної комісії Департаменту охорони здоров’я Вінницької обласної державної адміністрації, Президії наукового товариства гігієністів України та ГО “Українська Асоціація громадського здоров’я”, бюро Колегії психофізіологів Національної медичної палати України, вченим секретарем Міжнародної академії інтегративної антропології.
Протягом 2004-2010 років Сергета І. В. був членом експертної ради ВАК України з профілактичної медицини, впродовж 2014-2015 років – членом експертної ради ДАК МОН України з профілактичної медицини. Протягом 2002-2004 років та з травня 2011 року до грудня 2021 року був членом спеціалізованої вченої ради з захисту докторських та кандидатських дисертацій Д 26.604.01 при ДУ “Інститут громадського здоров’я ім. О. М. Марзєєва НАМН України”, з 2018 року до грудня 2021 року – членом спеціалізованої вченої ради з захисту докторських та кандидатських дисертацій Д 26.003.01 при Національному медичному університеті ім. О. О. Богомольця МОЗ України, з 2003 року по 2014 рік – членом спеціалізованої вченої ради з захисту докторських та кандидатських дисертацій Д 05.600.02 при Вінницькому національному медичному університеті ім. М. І. Пирогова. З груднія 2022 року є членом постійно-діючої спеціалізованої вченої ради з присудження наукового ступеня доктора наук Д 26.003.01 при Національному медичному університеті ім. О. О. Богомольця МОЗ України. З лютого 2023 року є членом постійно-діючої спеціалізованої вченої ради з присудження наукового ступеня доктора наук Д 26.604.01 при ДУ “Інститут громадського здоров’я ім. О. М. Марзєєва НАМН України” Протягом 2021-2022 років був головою 3 разових спеціалізованих рад та офіційним опонентом 2 разових спеціалізованих рад з присудження ступеня доктора філософії (PhD).
За активну наукову та навчальну діяльність має подяки Прем'єр-міністра України та Голови ВАК України, нагороджений Почесними грамотами МОЗ України, Вінницької обласної державної адміністрації та Вінницької міської ради, удостоєний премії НАМН України у галузі профілактичної медицини за монографію: “Організація вільного часу та здоров’я школярів”.


Наукова діяльність

Є автором 1111 наукових та навчально-методичних праць, в тому числі 18 монографій, 14 підручників, 58 навчальних посібників, 11 навчальних програм, 13 патентів, 12 методичних рекомендацій, 30 інформаційних листів та 9 галузевих нововведень.
Має один із найвищих в країні індекс Хірша (30) та i10-индекс (34) за рубрикою Google Scholal: Медицина Public Health.
Впродовж своєї наукової діяльності проф. Сергета І. В. підготував 4 доктора і 19 кандидатів медичних та біологічних наук. В теперішній час здійснює керівництво підготовкою 3 дисертацій на здобуття ступеня доктора філософії (Додаток 3)/
В 90-х роках у наукових роботах Сергети І. В. обґрунтовані гігієнічні основи комплексного підходу до оцінки стану здоров’я дітей, підлітків та молоді, розроблені гігієнічні принципи оптимізації діяльності учнів сучасної школи в умовах використання нових інформаційних технологій, визначені гігієнічні принципи проведення професійної орієнтації учнів, що засвоюють спеціальності інформаційної сфери. Визначним досягненням та суттєвим внеском Сергети І. В. у теорію та практику сучасної профілактичної медицини слід вважати обґрунтування наукових основ комплексної системи оптимізації вільного часу дітей і підлітків, визначальними елементами якої є наукові принципи раціональної організації позаурочної діяльності, концептуальна модель ефективного використання вільного часу як фактору збільшення соціальної та професійної дієздатності, методи та засоби цілеспрямованого впливу на функціональний стан організму учнів тощо.
На початку 2000-х років в центрі досліджень проф. Сергети І. В. та його учнів перебувають питання психогігієни і психофізіології дітей, підлітків та молоді, гігієни адаптаційного процесу тощо. Зокрема, в циклах наукових робіт, що опубліковані у вітчизняній і закордонній науковій періодиці, розроблена та науково-обґрунтована концепція психогігієнічного впливу на процеси формування, збереження та зміцнення психічного здоров’я дітей і підлітків, головними компонентами якої є: розроблення профілактично-спрямованої методології вивчення психічного здоров’я, визначення адекватних діагностичних підходів до оцінки особливостей особистості дітей і підлітків, обґрунтування профілактичних технологій збереження загальносоматичного здоров’я шляхом зміцнення його психічної складової завдяки використанню різноманітних засобів психогігієнічного впливу на особистість, запровадження системного підходу до проведення процесу прогностичної оцінки стану психічного здоров’я.
Цілий ряд досліджень Вінницької гігієнічної школи вначолі з проф. Сергетою І. В. присвячений розробці надзвичайно вагомих з позицій доказової медицини профілактично-спрямованих інтегральних підходів до оцінки стану соматичного і психічного здоров’я, що передбачають здійснення адекватної оцінки адаптаційних ресурсів організму на підставі застосування комплексних шкал бальної оцінки та інтегральних показників оцінки функціонального стану організму в умовах дії чинників довкілля та соціальних умов життя.
Протягом останніх років в центрі уваги наукових розробок проф. Сергети І. В. перебувають проблеми університетської гігієни: здійснена гігієнічна оцінка особливостей організації навчального процесу в сучасних закладах вищої освіти в умовах використання різних систем (заліково-семестрова, кредитно-модульна тощо) навчання, виявлені особливості навчально-значущої адаптації дівчат і юнаків, визначені закономірності процесів формування особливостей особистості студентів та встановлені індивідуально-значущі фактори ризику щодо формування імовірних відхилень від природного перебігу процесів їх розвитку, науково-обґрунтовані програми психофізіологічного впливу на організм та психогігієнічної корекції процесів формування особливостей особистості студентів у структурі здоров’язберігаючих технологій, науково обґрунтовані гігієнічні нормативи рухової активності студентської молоді тощо.


Викладає наступні навчальні дисципліни:
• Гігієна та екологія
• Гігієна у фармації
• Гігієна з основами епідеміології
• Основи екології
• Основи біоетики та біобезпеки
• Охорона праці у галузі
• Інтелектуальна власність та основи наукових досліджень.

Основні напрямки наукових досліджень:
• Гігієна дітей, підлітків та молоді
• Психогігієна та психофізіологія
• Гігієна та фізіологія адаптаційного процесу
• Медична антропологія
• Медична біоритмологія та хроногігієна.


Основні наукові та навчально-методичні публікації:
1. Сергета І.В., Бардов В.Г. Організація вільного часу та здоров’я школярів. – Вінниця: РВВ ВАТ “Віноблдрукарня”, 1997. – 292 с.
2. Бардов В.Г., Сергета І.В. Перспективи використання рівня фізичної працездатності як кількісного показника здоров’я дітей та підлітків // Довкілля та здоров’я. – 1998. – №1 (4). – С. 14-17.
3. Сергета І.В., Бардов В.Г. Гігієнічні передумови раціональної організації вільного часу та оптимізації позаурочної діяльності дітей і підлітків // Довкілля та здоров’я. 1998. – №2 (5). – С. 24-29.
4. Сергета І.В., Олійник М.П., Бардов В.Г. Гігієна та охорона праці користувача ЕОМ. – Вінниця: РВВ ВАТ “Віноблдрукарня“, 1998. – 112 с.
5. Пропедевтика гігієни, військова та радіаційна гігієна / Бардов В.Г., Степаненко Г.П., Сучков Б.П., … Сергета І.В. та ін. – К., 1999. – 160 с. (ч. I); 128 с. (ч. II).
6. Загальна гігієна: навчальний посібник до практичних занять для студентів VI курсу медичного факультету / Сергета І.В., Бойчук Б.Р., Латанюк С.О. та ін. – Тернопіль: Укрмедкнига, 1999. – 133 с.
7. Сергета І.В. Психогигиенические, психофизиологические и хронобиологические критерии оптимизации внешкольной деятельности детей и подростков. – Гигиена детей и подростков на пороге третього тысячелетия. – М., 1999. – С. 238-239.
8. Сергета І.В., Бардов В.Г. Гигиенические принципы рациональной организации свободного времени школьников. – Гигиена детей и подростков на пороге третього тысячелетия. – М., 1999. – С. 239-240.
9. Общая гигиена: пропедевтика гигиены / Гончарук Е.И.,Кундиев Ю.И., Бардов В.Г., …, Сергета И.В. и др. – К.: Вища школа, 1999. – 652 с.
10. Нікберг І.І., Сергета І.В., Цимбалюк Л.І. Гігієна з основами екології. – К.: Здоров’я, 2001. – 504 с.
11. Сергета И.В. Оптимизация свободного времени детей и подростков и проблемы формирования здорового образа жизни учащихся. – Гигиена детей и подростков в системе высшей медицинской школы. – М.: Издание НЦЗД РАМН, 2001. – С. 231-234.
12. Мороз В.М., Сергета И.В. Психофизиологические и психогигиенические детерминанты интегративной антропологии. – Материалы IV Международного конгресса по интегративной антропологии. – СПб: Изд-во СПБГМУ, 2002. – С. 247-250.
13. Мороз В.М., Сергета І.В. Психічне здоров’я дітей і підлітків: психофізіологічні і психогігієнічні аспекти вивчення, оцінки та тлумачення // Український вісник психоневрології. – 2002. – т.10, вип. 2 (31). – С. 173-177.
14. Бардов В.Г., Сергета І.В. Загальна гігієна: навчальний посібник для студентів стоматологічних факультетів. – Вінниця: Нова книга, 2002. – 216 с.
15. Сергета І.В., Григорчук Л.І., Молчанова О.П. Шляхи оптимізації професійної адаптації студентів до умов навчання у медичному вищому навчальному закладі та їх прогностична значущість // Довкілля та здоров’я. – 2002. – №4 (23). – С. 57-61.
16. Мороз В.М., Сергета І.В. Проблеми корекції функціонального стану організму дітей, підлітків та молоді з хронічними соматичними захворюваннями: психофізіологічні та психогігієнічні аспекти (огляд літератури та власних досліджень) // Журнал Академії медичних наук України. – 2003. – т. 9, №1. – С. 105-122.
17. Бардов В.Г., Сергета І.В. Оцінка стану здоров’я дітей, підлітків та молоді і сучасні технології його збереження та зміцнення // Вісник Вінницького державного медичного університету. – 2003.– т.7, №2/2.– С. 799-800.
18. Етапи наукового становлення та перспективи розвитку кафедри загальної гігієни та екології Вінницького національного медичного університету ім. М.І.Пирогова / Дев’ятка Д.Г., Сергета І.В,, Краснова Л.І. та ін. // Вісник Вінницького державного медичного університету. – 2003.– т.7, №2/2.– С. 801-802.
19. Комплексна оцінка стану здоров’я дітей і підлітків як гігієнічна проблема: методологічні та прикладні аспекти (огляд літератури) / Є.Г.Гончарук, В.Г.Бардов, І.В.Сергета, С.Т.Омельчук // Журнал Академії медичних наук України. – 2003. – т. 9, №3. – С. 523-541.
20. Мороз В.М., Сергета І.В. Біоетика і сучасні проблеми психофізіології та психогігієни. – Антологія біоетики. – Львів: Бак, 2003. – С. 243-252.
21. Мороз В.М., Гунас І.В., Сергета І.В. Медична антропологія: проблеми, пошуки, перспективи (перше повідомлення) // Вiomedical and biosocial anthropology. – 2003. – №1. – С. 2-5.
22. Мороз В.М., Сергета І.В. Наукові принципи використання експертних систем для оцінки стану здоров’я у практиці біомедичних досліджень // Вiomedical and biosocial anthropology. – 2004. – №2. – С. 254-257.
23. Сергета І.В. Актуальні проблеми психогігієни. – Гігієнічна наука та практика на рубіжі століть. Матеріали XIV з’їзду гігієністів України. Т.2. – Дніпропетровськ, АРТ-ПРЕС, 2004. – С. 202-204.
24. Гончарук Є.Г., Бардов В.Г., Сергета І.В., Омельчук С.Т. Концептуальні основи оцінки та формування здоров’я дітей, підлітків та молоді на сучасному етапі. – Гігієнічна наука та практика на рубіжі століть. Матеріали XIV з’їзду гігієністів України. Т.2 – Дніпропетровськ, АРТ-ПРЕС, 2004. – С. 215-217.
25. Сергета І.В., Редчиц М.А., Яцина О.В. Гігієнічна оцінка психофізіологічної адаптації молодших школярів-ліцеїстів // Довкілля та здоров’я. – 2005. – №3 (34). – С. 28-32.
26. Сергета І.В. Психогігієна дітей і підлітків на сучасному етапі. – Профілактична медицина: проблеми, перспективи. – К., 2005. – С. 296-299.
27. Мороз В.М., Сергета І.В., Олійник М.П., Фещук Н.М. Охорона праці у медицині та фармації. – Вінниця: Нова книга, 2005. – 544 с.
28. Моделювання індивідуальних анатомічних та функціональних параметрів організму людини в нормі / Мороз В.В., Гунас І.В., Сергета І.В. та ін. // Вісник морфології. – 2006. – №12 (2). – C. 127-130.
29. Сергета І.В., Малачкова Н.В. Особливості психофізіологічного стану підлітків 14–16 років в умовах високих інформаційних навантажень // Вісник Вінницького національного медичного університету. – 2006. – №10 (1). – С. 19-22.
30. Гігієна та екологія / Бардов В.Г., Москаленко В.Ф., Омельчук С.Т., Яворовський О.П., … Сергета І.В. та ін. – Вінниця: Нова книга, 2006. – 720 с.
31. Редчиц Н.А., Сергета И.В., Яцина О.В. Метод комплексной оценки показателей психофизиологической адаптации младших школьников-лицеистов / Гигиена и санитария. – 2007. – №2. – С.80-82.
32. Комплексная система психогигиенической диагностики, коррекции и профилактики донозологических нервно-психических расстройств / Сергета И.В., Браткова О.Ю., Александрова Е.Е. и др. // Актуальные вопросы психогигиены и охраны психического здоровья детей и подростков. – Москва, 2007. – С. 207-208.
33. Мороз В.В., Гунас И.В., Сергета И.В. Дерматоглифические и психофизиологические особенности практически здоровых подростков Подольского региона Украины // Бюллетень сибирской медицини. – 2008. – №1. – С.37-45.
34. Сергета І.В., Шінкарук-Диковицька М.М. Особливості кореляційних зв’язків показників варіабельності серцевого ритму з антропометричними і соматотипологічними показниками у практично здорових міських підлітків Поділля // Вісник Вінницького національного медичного університету. – 2008. – Т.12, №1. – С 34-38.
35. Гигиена и экология / Бардов В.Г., Москаленко В.Ф., Омельчук С.Т., Яворовский А.П., … Сергета И.В. и др. – Вінниця: Нова книга, 2008. – 720 с.
36. Сучасні підходи до здійснення комплексної оцінки стану здоров’я дітей, підлітків та молоді в ході проведення гігієнічних досліджень // І.В.Сергета, К.А.Зайцева, Н.І.Осадчук, Д.П. Сергета. – Biomedical and biosocial anthropology. – 2009. – №13 (2). – С. 15-18.
37. Сергета І.В., Браткова О.Ю. Зміни рівня шкільної тривожності в умовах застосування комплексу заходів психогігієнічної корекції та профілактики донозологічних зрушень у стані психічного здоров’я підлітків // Вісник Вінницького національного медичного університету. – 2009. – №1. – C. 18-21.
38. Сергета І.В., Боровський Б.Р., Александрова О.Є. Процедури факторного аналізу як засіб здійснення прогностичної оцінки стану здоров’я учнів і студентів в ході проведення наукових досліджень у галузі профілактичної медицини // Вісник Вінницького національного медичного університету. – 2009. – №1. – C. 44-48.
39. Сергета І.В., Александрова О.Є. Особливості ситуаційної і особистісної тривожності студентів медичних вищих навчальних закладів // Гігієна населених місць. – 2009. – Вип. 53. – С. 307-310.
40. Сергета І.В., Боровський Б.Р. Особливості розвитку психофізіологічних функцій в умовах використання програми психогігієнічної корекції функціонального стану організму, особливостей особистості і професійної придатності учнів і студентів, що здобувають спеціальності у сфері залізничного транспорту // Гігієна населених місць. – 2009. – Вип. 54. – С. 290-296.
41. Сергета И.В., Подригало Л.В., Малачкова Н.В. Офтальмо-гигиенические аспекты современного визуального окружения детей, подростков и молодежи. – Винница: Діло, 2009. – 178 с.
42. Сергета І.В., Александрова О.Є., Боровський Б.Р. Прогностична оцінка рівня професійної перспективності учнів і студентів на підставі використання статистичних моделей // Вестник гигиены и эпидемиологии. − 2010. – Т. 14, №1. – С. 7–11.
43. Hygiene and ecology / Bardov V.G., Moskalenko V.F., Omelchuk S.T., … Serheta I.V. et al. – Vinnitsya: Nova Kniga, 2009. – 688 p.
44. Сергета І.В., Александрова О.Є. Особливості формування властивостей характеру студентів медичних вищих навчальних закладів в умовах навчання за семестрово-заліковою, семестрово-заліковою з профілізацією та кредитно-модульною системами організації навчального процесу // Науковий вісник Ужгородського університету: Серія Медицина. – 2010. – Випуск 38. – С.181-187.
45. Сергета І.В., Боровський Б.Р. Фізіолого-гігієнічні основи оптимізації професійної підготовки учнів і студентів, що засвоюють виробничі спеціальності у галузі залізничного транспорту // Актуальные проблемы транспортной медицины. – 2010. – №4 (22). – С. 48-58.
46. Сергета І.В., Осадчук Н.І., Сергета Д.П. Комплексна оцінка фізичного розвитку дітей різного віку: сучасні підходи та прикладні аспекти // Наука і освіта. – 2010. – №6. – С. 170-172.
47. Сергета І.В., Александрова О.Є. Особливості розвитку психофізіологічних функцій організму дівчат і юнаків в умовах використання програми психофізіологічного впливу на організм та психогігієнічної корекції процесів формування особливостей особистості студентів // Гігієна населених місць. – 2010. – Вип. 55. – С. 304–310.
48. Сергета І.В., Мостова О.П. Перспективи використання методики порівняння частот бінарної ознаки в двох незалежних групах на підставі аналізу таблиць 2×2 для розв’язання актуальних проблем профілактичної медицини та біомедичної антропології // Вісник морфології. – 2010. – № 4. – С. 962–965.
49. Сучасна психогігієна: проблеми та перспективи розвитку / Сергета І.В., Мостова О.П., Теклюк Р.В. та ін. / Актуальні питання гігієни та екологічної безпеки України (сьомі Марзєєвські читання). – К., 2011. – С. 177–178.
50. Методика скринінгової оцінки ступеня ризику виникнення донозологічних зрушень у стані психічного здоров’я учнів і студентів / І.В. Сергета, О.Ю. Браткова, О.Є.Александрова, Р.В.Теклюк // Довкілля та здоров’я.  2011. – №2 (57). – С. 74–79.
51. Сергета І.В. Концептуальні основи прогностичної оцінки особливостей перебігу психофізіологічної та психічної адаптації учнів шкільного віку / І.В.Сергета, О.П. Мостова, А.В. Шаюк // Biomedical and biosocial anthropology. – 2011. – №17. – С. 199–203.
52. Сергета І.В. Рухова активність та її роль у підвищенні працездатності і збереженні здоров’я осіб підліткового та юнацького віку / І.В.Сергета, І.Л. Дунець // Фізична культура, спорт та здоров’я нації: Збірник наукових праць. – Вінниця, 2011. – Вип. 12, т. 1. – С. 347–351.
53. Сергета І.В. Адаптаційний підхід до оцінки процесів формування особливостей особистості сучасних школярів / І.В. Сергета, І.В. Гунас, О.П. Мостова, А.В. Шаюк // Вісник Вінницького національного медичного університету. – 2011. – №2, т.15. – С. 206–210.
54. Сергета І.В. Засоби психогігієнічної корекції та їх роль у запобіганні розвитку депресивних і астенічних проявів та профілактиці нервово-психічних захворювань серед дітей шкільного віку і підлітків / І.В. Сергета, О.П. Мостова // Вісник наукових досліджень. — 2011. — № 4. — С. 131—133.
55. Полька Н.С. Актуальні проблеми психогігієни дітей і підлітків: шляхи та перспективи їх вирішення (огляд літератури і власних досліджень)/ Н.С. Полька, І.В. Сергета // Журнал Національної Академії медичних наук України. – 2012. – т. 18, №2. – С. 223–236.
56. Збірник тестових завдань до державних випробувань з гігієни, соціальної медицини, організації та економіки охорони здоров’я / Москаленко В.Ф., Бардов В.Г., Яворовський О.П., Омельчук С.Т., Гаркавий С.І.. Сергета І.В. [та ін.]. — Вінниця: Нова книга, 2012. — 200 с.
57. Наукові принципи психогігієнічної діагностики стану здоров’я дітей, підлітків та молоді / Сергета І.В., Браткова О.Ю., Мостова О.П., Панчук О.Ю., Дударенко О.Б. // Довкілля та здоров’я. —2012. — №4 (64). — С. 21—25.
58. Сердюк А.М. Психогигиена детей и подростков, страдающих хроническими соматическими заболеваниями / А. М. Сердюк, Н. С. Полька, І. В. Сергета. — Вінниця: Нова книга, 2012. ― 336 с.
59. Бардов В.Г. Методологічні основи використання тестових завдань та місце і роль тестового контролю у структурі викладання нормативної дисципліни “Гігієна та екологія” / В. Г. Бардов, І.В. Сергета, А.М. Гринзовський. – Медична освіта. — 2012. — №4. — С. 24—28.
60. Сергета І.В. Актуальні проблеми університетської гігієни / І.В. Сергета, Александрова О.Є., Дунець І.Л., Стоян Н.В., Панчук О.Ю. // Гігієнічна наука та практика : сучасні реалії : Матеріали ХV з’їзду гігієністів України, 20-21 вересня 2012 року. — Львів: Друкарня ЛНМУ імені Данила Галицького, 2012. — С. 211—213.
61. Сергета І.В. Гігієнічні аспекти оцінки психічної, психофізіологічної та соціально-психологічної адаптації сучасних школярів / І.В. Сергета, Мостова О.П.,
Тимощук О.В., Теклюк Р.В. // Гігієнічна наука та практика : сучасні реалії : Матеріали ХV з’їзду гігієністів України, 20-21 вересня 2012 року. — Львів: Друкарня ЛНМУ імені Данила Галицького, 2012. — С. 213—214.
62. Сергета И.В. Возрастно-половые особенности изменений личностных особенностей агрессивного содержания среди учащихся 14-17 лет / И.В. Сергета, О.П, Мостовая // Перспективы науки. ― 2013. ― №3 (42) ― С. 23—26.
63. Сергета И.В. Особенности качества жизни и психодиагностических коррелят соматического и психологического состояния мужчин, инфицированных вирусом иммунодефицита человека / И.В. Сергета О.Б. Дударенко, О.Е. Александрова // Глобальный научный потенциал. ― 2013. ― №3 (24) ― С. 10—12.
64. Методика комплексної бальної оцінки рівня психофізіологічної і психічної адаптації учнів старших класів і студентів / Сергета І.В., Александрова О.Є.,
Теклюк Р.В., Мостова О.П., Стоян Н.В., Дунець І.Л. // Довкілля та здоров’я. —2013. — №2 (65). — С. 25—29.
65. Сергета И.В. Особенности формирования социально- и учебно-значимых психофизиологических функций организма учащихся школьного возраста с различным уровнем здоров’я / И.В. Сергета, О.П. Мостовая // Здоровье и окружающая среда: сб. науч. тр. / Респ. науч.-практ. центр гигиены. — Минск, 2013. — Вып. 23. — С. 167—171.
66. Сергета И.В. Методика комплексной балльной психогигиенической оценки степени риска возникновения неблагоприятных изменений в состоянии психического здоровья ВИЧ-инфицированных лиц: профилактические аспекты / И.В. Сергета, О.Б. Дударенко // Здоровье и окружающая среда: сб. науч. тр. / Респ. науч.-практ. центр гигиены. — Минск, 2013. — Вып. 23. — С. 242—246.
67. Сучасні технології оцінки особливостей перебігу адаптаційних процесів сучасної учнівської і студентської молоді / Сергета І.В., Мостова О.П., Стоян Н.В., Дунець І.Л., Панчук О.Ю., Дударенко О.Б., Тимощук О.В. // Медицина сьогодні і завтра. ― 2013. ― №2 (59). ― С. 164—169.
68. Сергета І.В. Донозологічні зрушення у стані психічного здоров’я: сучасні психогігієнічні підходи до тлумачення, діагностики та оцінки / І.В. Сергета // Науковий журнал Міністерства охорони здоров’я України. ― 2013. ― №3 (4). ― С. 36-49.
69. Особенности взаимосвязи показателей качества жизни студентов с ведущими характеристиками психофизиологической адаптации их организма / Сергета И.В., Тимощук О.В., Стоян Н.В., Дунец И.Л., Панчук А.Е. // Вестник Национального медико-хирургического центра им. Н.И. Пирогова ― 2013. ― т.8, №3. ― С. 44—46.
70. Основи екології : підручник для студентів вищих навчальних закладів / Бардов В.Г., Федоренко В.І., Білецька Е.М. …, Сергета І.В. та ін.. — Вінниця: Нова Книга. 2013. — 424 с.
Осадчук Н.І. Фізичний розвиток дітей і підлітків та сучасні підходи до оцінки ступеня його гармонійності // Н.І. Осадчук, І.В. Сергета. ― Вінниця: ТОВ “Меркьюрі-Поділля, 2014. ― 188 с.