Вінницький національний
медичний університет
  • UA
  • EN
  • RU

Часті запитання

Q: Тестами майбутній лікар не лікує, чому настільки часто використовується тестування?

Традиційна оцінка під час екзамену як і усне опитування та оцінка від викладача в світовій практиці відходить на другий план і більше інтерпретується як власний інструмент самого викладача для навчання студентів, який він може використовувати на свій розсуд з узагальненою метою — навчити студента. Тобто, наприклад, лопату можна використовувати на свій розсуд, по різному копати землю використовуючи ліву чи праву ногу, але виконати задачу та посадити, наприклад, дерево. Так само викладач може використовувати оцінку як інструмент заохочення, покарання, стимулювання, що зробить оцінки різними між викладачами. Велике різноманіття використання оцінок є часто дуже виправданим в педагогогічному процесі, але явно некоректно відобразить рівень підготовки студента відносно такої самої групи студентів тільки в іншого викладача. Тобто, традиційна оцінка — це не параметрична величина, це було усвідомлено в вищій школі досить давно і для нівелювання цього на екзамени створювались комісії, на залікові заняття викладачі змінювались між собою. Власне, таким чином викладач своїми оцінками більше демонтрує свій почерк педагогічної діяльності, і часто, середній бал студента по оцінкам не є критерієм знань студента, а скоріше є критерієм здібності до навчання взятого нами студента в конкретного викладача. Власне, критерії постановки оцінки та рівень знань студентів можуть бути в різних викладачів різні, що є, в принципі, вимушеною нормою.

Тільки тестуванням теж важко виявити реальний рівень знань конкретного студента, навіть важче, чим це зробити при усному детальному опитуванні студента, тому, тестування не може бути повною заміною опитуванню і наразі, використовується як паралельний метод оцінювання. Проте в тестування є деякі значні переваги. Так, перевагою є однакове оцінювання всіх студентів, що дає змогу виявити кращих та при потребі провести серед них ранжування, або зафіксувати факт складання по проходженню певного базового порогу, тестування мінімізує вплив симпатії/несимпаті студента викладачу, тестування дає рівні шанси всім студентам в не залежності від вміння прикрасити свою усну відповідь перед викладачем.

Q: Чому тестування проводиться саме на бланках а не на ПК?

Тестування, яке проводить моніторингова група, виконане в бланковій формі, що не передбачає безпосереднього контакту студента чи інтерна з комп’ютерною технікою — така форма опитування є досить популярним в світовій практиці інструментом в педагогічному процесі (bubble sheet testing), так як дозволяє проводити опитування одночасно тисяч студентів, не потребуючи наявності великого парку комп’ютерної техніки, догляду за цією технікою. Слід також зазначити, що в занчній мірі економляться ресурси штату працівників, коли при класичному компютерному тестуванні в аудиторії на 10-15 студентів необхідна наявність як мінімум однієї людини для нагляду за процесом тестування. Також, тестування є одномоментним для всіх студентів, що не передбачає розголосу тестових питань, робота з паперовою добіркою питань є більш звичною.

Q: Що значить ранжування?

Ранжування — процес побудови свіх результатів від найкращого до найгіршого по спаданню, наприклад. Відповідно, по правилам нормального розподілу випадкової величини, абсолютно відмінні оцінки будуть мати перші 10-15% чоловік, 15-20% матимуть оцінки вище середнього, 25-30% матимуть середній результат і т.д. В болонській системі навчання, де ранжування використовується досить широко, ввиду великої питомої частки оцінок які отримані тестами та не пов’язані з викладачем. Тестові оцінки ставлять всіх в відносно рівні умови та можуть бути рівноцінно здобути всіма студентами при однакових шансах, тому по них може проводитись ранжування для виявлення оцінки. В передекзаменаційному тестуванні наразі використовується лише статична шкала постановки оцінок та поріг проходження.

Q: Який відсоток відповідей протрібен для проходження тесту?

Критерії проходження можуть досить часто змінюватись, тому окремо зазначені в відповідному розділі, а також в розкладі тестувань. Цей поріг має значення більше для екзаменаційних тестувань, в попередніх тестуваннях оцінюється середнє значення всіх спроб, явка студента.

Q: Я чув, що потрібно заповнювати бланк олівцем чому так?

Рекомендовано для тестувань обрати м’який олівець (3B, 2B, B), так як ним просто відтворити чорний колір та гумку для витирання олівця. Олівець інколи важко стерти повністю, в разі коли ви передумали давати відповідь, тому, відповіді навести рекомендуємо перед здачею роботи. Ви можете також використовувати звичайний олівець, але ним добитись чорного кольору важче. Ручку теж можна використовувати, тільки темних кольорів, тобто, синю, чорну. Ручка світло-зелена, світло-фіолетова можуть не проскануватись, або проскануватись з великим відсотком помилок. В разі, якщо ви бажаєте використовувати ручку, неправильні варіанти відповідей потрібно повністю замальювати білим коректором. На МЛІ "Крок" використання ручки не допускається.

Q: Я витер відповідь, але вона все рівно зарахувалась, чому так?

Поріг зпрацьовування на те, чи замальований кружечок, чи ні - це 30 точок та більше крапок кольору 8000000 в десятковому, або #7a1200 в шістнадцятичичному значенні. Тобто, неповністю витерна відповідь все ще може впливати не некоректне розпізнавання роботи. Рекомендуємо вам також познайомитись з прикладами типових помилок при скануванні.

Q: Що значить "екзаменаційне" тестування?

Екзаменаційне, передекзаменаційне тестування — одноразове тестування яке проводиться перед усним екзаменом з предмету, який входить до медичного ліцензійного іспиту "Крок". Під час цього тестування по предмету задається приблизно 100 запитань. Результати тестування надаються кафедрі і можуть враховуються як складова оцінка іспиту чи дифзаліку з даного предмету. Також, таке тестуваня може вважатись як критерій допуску до іспиту, без врахування самого результату на іспиті чи дифзаліку. Відвідування попередніх тестувань є обов’язковим. З передекзаменаційного тестування також додатково організовується одна можливість додаткового перескладання незадовільного результату відповідно до критеріїїв склав/не склав, або складання, в випадку поважної причини пропуску основного тестування.

Q: Що значить "попереднє" тестування або "прекрок"?

Попереднє тестування проводиться як оцінка готовності студентів до іспиту "Крок", як оцінка підготовки студентів по кафедрам університету, як інструмент виявлення слабких студентів, для знаття напруження в самих студентів перед іспитом "Крок" та ознайомлення студентів з бланковою формою проведення іспиту. Під час попередніх тестувань мінімізується похибка як неадекватного сприйняття типових питань так і самої форми контролю знань. В ВНМУ тренувальне тестування по процедурі проведення є ідентичним до реального іспиту "Крок", проте, на відміну від реального іспиту "Крок" дає можливість швидко перевірити свій результат по завчасно виданому ID та паролю для проведення роботи над помилками. Відвідування попередніх тестувань є обов’язковим. Перескладань тренувальних тестувань не передбачено, якість результату тренувальних тестувань не враховується на екзаменах та напряму передається в деканати університету як інформація щодо успішності наявних студентів так і як окрема доповідна на ім'я декана та проректора щодо відсутніх студентів.

Q: Що означає ID студента?

Моніторингова група для зручності ідентифікації студентів користується ідентифікаторами, які видаються студентам під час проходження першого тестування. Ідентифікатор видається один раз в вигляді наклейки з QR кодом та використовуэться протягом свіх тестувань на 1-6 курсах. На період проходження інтернатури на базі ВНМУ в Вінниці чи в Хмельницькому буде видано новий ідентифікатор знову в вигляді наклейки. Ідентифікатор — це п’ятизначний номер, який має в кінці контрольну цифру, що вираховується на основі самого номеру, з метою виявлення некоректно заповненого ID, це є поширеною практикою в місцях, де номера мають машинне зчитування та є певний відсоток похибок, тобто в цілому, ідентифікатор має 6 цифр. Літери зпереду (M,P,S,N,K) не несуть ніякої ідентифікаційної інформації щодо простору номерів та використовуються лише для зазначення спеціальності. При перевірці результату, можна ввести любу літеру попереду, проте коректна літера попереду ID повинна бути обов’язково відмічена при заповненні бланку.

Q: Що робити з наклейкою, яку мені видали?

На момент написання першого тестування, наклейка вже може бути вклеєна в залікову книжку на останню сторінку. Також, процедура роздачі наклейок може бути проведена під час першого тестування. Якщо заліковки на тестуванні немає, ви можете наклеїти її в будь який зошит, проте, зверніть увагу, наклейка з часом може стертись, не слід її клеїти туди, де вона буде тертись сусідніми речами. Ідеальне місце - заліковка, блокнот, зошит. На наклейці також присутній QR-код, ви можете відсканувати його любим з доступних додатків під мобільний телефон чи планшет щоб швидко відкрити свій профіль без ручного введення паролю та ID, що є часто незручним. Інше використання QR коду не передбачене. Доречі, пароль на наклейці співпадає з паролем від електронного журналу кафедри анатомії.

Q: Чи можна змінити на наклейці пароль який мені видали чи отримати іншу наклейку?

Ні зміна паролю ні видача нової наклейки не передбачена, проте ви можете в профілі вказати додатковий пароль, за яким персональна сторінка з результатами тестувань також буде відкриватись. Довжина додаткового паролю має бути не меньш ніж 6 символів, містити хоча б 1 літеру та не співпадати з ідентифікатором. Пароль з наклейки можна використати тоді, коли ви забули свій новий пароль.

Q: ID та пароль та було втрачено, (я його не знаю, мені його не видали, я тоді хворіла/хворів), як його відновити?

Список студентів спеціальності, які мають бути на поточному сеансі тестування, є в співробітника моніторингової групи в повному обсязі, не залежно від лекційної аудиторії — там ви можете дізнатись який ваш ID. Якщо втрачено пароль, вам потрібно записати ваше прізвище, ім’я, групу та E-mail в таблицю уточнень списку, яка є в співробітника, що супроводжує ваше тестування. Незабаром, пароль та ID буде вислано на вказану електронну адресу. Якщо відновити пароль потрібно дуже терміново, звернутись можна на кафедру біофізики (Коваль Б.Ф.) чи на кафедру оперативної хірургії (Хіміч О.С.), якщо не терміново, краще дочекатись наступного тестування.

Q: Яку про мене інформацію зберігають в моніторинговій групі?

З персональних даних, моніторинговій групі відоме тільки ваше прізвище, ім’я, по батькові, факультет, курс та група в якій ви навчаєтесь, власне цю інформацію ви також дублюєте на бланку при кожному тестуванні, коли здаєте роботу. Зберігання інших відомостей не передбачено регламентом роботи моніторингової групи. В окремих випадках зберігається ваш E-mail, коли ви зробили запит на відновлення паролю по вказаній процедурі. Скановані заповнені бланки, деталізація відповідей по буклету будуть автоматично видалені через 3 роки від дати написання, загальні резутьтати по тесту такі як загальний відсоток, результати по субтестам та ваше ім'я з бази будуть видалені через 5 років від дати написання тесту. Паперові бланки не зберігаються та здаються у вторинну переробку майже одразу після сканування.

Q: Як швидко будуть відомі результати тестування?

Результати тестувань будуть відомі протягом 3 днів, а можливо і швидше. Процес сканування автоматизований та розпочинається щоночі о 2 год, після завантаження сканованих робіт на сервер. Раз в 5 секунд сканується одна робота, тому свій результат краще подивитись вранці, так як сканування в окремих випадках може тривати до 8 ранку. Роботи не вивантажуються на сервер на вихідних. В своєму профілі ви можете бачити як оригінальну роботу в хорошій якості, щоб переконатись, що її ніхто не виправляв, так копію роботи, з слідами процесу читання бланку. Відкрийте зображення на новій вкладці, щоб побачити його в хорошій якосі.

Q: Всі студенти мають роботи, чому немає моєї, вона загубилась?

Якщо всі студенти отримали результати, а вашого немає - це ознака того, що вона не відсканувалась, через неправильне заповнення бланку. Ця робота відфільтрувалась як помилкова, та може з’явитись з великим запізненням, так як потребуватиме ручного втручання та пошуку причини помилки.
Імовірні причини, чому робота не відсканувалась:

  1. Неправильно записаний варіант — містить меньше чим 4 цифри, не відповідає діапазону варіантів
  2. Неправильно записаний ID — містить меньше чим 7 знаків, не знайдений в базі
  3. Бланк забруднений — містить не передбачені помітки на полях олівцем.
  4. Бланк заповнений червоною чи фіолетовою ручкою — сканер "не бачить" цих кольорів і реагує на бланк як на порожній.

Q: Чому число цифра варіанту така велика як 1200, 1700, їх стільки дійсно є?

Варіантів буклету на вашому тестуванні може бути від 1 до невизначеної кількості, проте, сенсу немає їх робити більше 10. Нумерація всіх варіантів є наскрізною для всіх тестувань. Як правило, співробітник, що супроводжує тестування може вас попросити пересісти, коли виявиться, що в сусіда варіант однаковий з вашим. Зверніть увагу, у всіх студентів питання в буклетах однакові, просто перемішані між собою по різному.

Q: Що представляє собою буклет?

Booklet (англ.) - книжечка. Збірник тестів, набраних в дві колонки формату A4 на приблизно 15-30 сторінок шрифтом Times New Roman 10pt. Перед тим як почати, рекомендуємо перелистати сторінки всього буклету, досить рідко, але в буклеті можуть попастись чисті листки без запитань — вкажіть про проблему співробітнику, буклет буде замінено. Після цього перепишіть варіант.

Q: Чи є сітка з відповідями до буклету?

Звісно, вона є та буде вам доступна, коли перевіриться робота. Технічна можливість створення однакової сітки для декількох буклетів існує, проте, в 99% ви матимете буклет з його індивідуальною "сіткою" правильних відповідей, шукати сітки, які співпадають непотрібно, коли кожен буклет має свою сітку, їх дуже "багато".

Q: Чи можу я взяти буклет додому?

Ні, не можна, вам потрібно його здати разом з роботою. Брати його додому, фотографувати немає сенсу, буклет вам буде доступний в повному обсязі з правильними відповідями в вашому профілі для роботи над помилками. Зверніть також увагу, в буклетах не дозволено робити будь-яких поміток. Всі попередні помітки робити слід в бланках, вибірково, декілька буклетів можуть бути перевірені при здачі. Буклет з помітками та різними непередбаченими позначками може стати причиною янулювання вашої роботи.

Q: Чи можливий перегляд результату коли не вистачає n% через недоліки чи помилки в скануванні?

Якщо коротко, то так. Якщо більш детально, то таке підвищення балу до прохідного рівня можливе лише в ситуації, коли ви відмітили правильно відповідь, а вона була просканована неправильно, наприклад, в наслідок поганого витирання гумкою попередньої відповіді або в наслідок інших технічних проблем. В окремих випадках в буклети можуть потрапляти питання з неправильно закладеною відповіддю, в такому разі, можливе відповідне підняття відсотку всіх студентів. Зверніть увагу, що коли відмічено обидві відповіді, чи не відмічено жодної відповіді, апеляція такому питанню неможлива. Для уникнення зайвих питань та сумнівів, всі студенти можуть побачити в свому профілі відсканований бланк, перед апеляцією, оцініть чи відповідає ваша апеляція передбаченим умовам та 9 пункту щодо регламенту проведення апеляцій.

Q: З кого складається моніторингова група?

Моніторингова група складається з представників кафедр університету.

  1. Андрікевич Ірина Іванівна — супровід тестувань
  2. Афанасюк Оксана Іванівна — супровід тестувань
  3. Башинська Олена Іванівна — супровід тестувань
  4. Вовк Ірина Миколаївна — супровід тестувань
  5. Волощук Наталія Іванівна — супровід тестувань
  6. Галунко Ганна Михайлівна — комплектація буклетів, супровід тестувань
  7. Драчук Ольга Петрівна — супровід тестувань
  8. Ігнащук Олена Вікторівна — супровід тестувань
  9. Коваль Борис Федорович — сканування робіт, друк буклетів, супровід тестувань
  10. Корольова Наталія Дмитрівна — супровід тестувань
  11. Косарева Альбіна Євгенівна — супровід тестувань
  12. Кривецький Володимир Федорович — супровід тестувань
  13. Леонова Наталія Віталіївна — супровід тестувань
  14. Лопаткіна Оксана Павлівна — організація та супровід тестувань, логістичні питання
  15. Мантак Галина Іванівна — супровід тестувань
  16. Оніськова Оксана Валеріївна — вичитка та комплектація буклетів, супровід тестувань
  17. Паламарчук Анатолій Васильович — супровід тестувань
  18. Поліщук Сергій Степанович — супровід тестувань
  19. Попова Олена Іванівна — супровід тестувань
  20. Романчук Віктор Дмитрович — супровід тестувань
  21. Спрут Ольга Володимирівна — вичитка та комплектація буклетів, супровід тестувань
  22. Стукан Людмила Вячеславівна — супровід тестувань
  23. Теклюк Сергій Васильович — супровід тестувань
  24. Тертишина Олена Володимирівна — супровід тестувань
  25. Тихолаз Віталій Олександрович — розробка розкладу, супровід тестувань, впровадження, керівник групи
  26. Томашевська Юлія Олександрівна — супровід тестувань
  27. Томашкевич Галина Іванівна — супровід тестувань
  28. Фоміна Надія Сергіївна — супровід тестувань
  29. Хіміч Олексій Сергійович — розробка системи, дизайн, програмування, супровід тестувань
  30. Чернова Інна В’ячеславівна — супровід тестувань
  31. Якименко Олександр Григорович — супровід тестувань

2015 © Центр Інформаційних технологій ВНМУ